Klippa-slips-dagen!

Min make J ringde mig från jobbet imorse. Han var nästan lite fnissig. Kollegorna hade hintat ganska tydligt att han "nog borde ta av sig slipsen". Idag var nämligen fruntimrens "klippa-slips-dag". Kvinnor ska alltså jaga slips-trofeer. Är det inte underbart?!? :-) Ja, fegisen J tog alltså av sig sin slips, men rapporterade att han såg flera avklippta slipsar under dagens lopp...

Eftersom vi hade vår språklektion idag, berättade han även stolt för Caroline (ja, vår tyskalärarinna, hon stavar tydligen med C) om detta varpå hon hånade honom eftersom han var så feg att han tog av sig slipsen (= kvinnornas villebråd). Ha! Jag gillar Caroline mer och mer! Kan ju tillägga att vi alla tre skrattade rätt mycket åt detta, så ingen behöver tycka synd om J.

När Caroline gått berättade J att en kvinna på banken (ej tysk) blivit alldeles vild när hon fått veta detta med slipsklippningen. "Heh! HA! En slips! Grrr, redan klippt... var är nästa??? Nu ska jag klippa alla slipsar jag kommer över! HAAAAAAAAA!!!!"

Tyskland är ett mycket intressant land, med mycket intressanta jippon. Klippa-slips-dagen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det gäller att man har den billiga slipsen i dag då? Om man är man och om man är tysk :0)

2009-02-20 @ 18:11:53
Postat av: Sayo

dom verkar ha många såna grejer för sig, festivaler här och där, klippa slipsar och säkert många knasigare grejer också ;)

2009-02-20 @ 20:05:53
URL: http://sayo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0