Jag har gjort en banner!

Det tog mig bara en hel dag att först tillverka den i PS (just det gick visserligen hyfsat snabbt) och sedan lista ut hur man får bilden att bli sån där kod     
-->     br<>hf::entersize;equal><hrf     <--      
ja ni fattar. Herregud. Men nu har jag i alla fall en kod som man kan lägga in på sin sida om man vill länka till mig. Om man nu är hyfsat smart och kan stoppa in den där kodremsan på rätt ställe så kommer det att se ut så här:

Image and video hosting by TinyPic

Bakgrunden är alltså rosa, i samma färg som min blogg - det är därför den smälter ihop med allt. Har man en annan färg på bakgrunden så blir det en rektangulär rosa banner. Och klickar man på den så kommer man till mig!

Helt otroligt vad jag klarar med lite god vilja!

Kommentarer
Postat av: cecber

Fint! Men lite stor för att den skall få plats som länk i min blogg. Men det finns en länk till dig under "bloggar jag läser" :0)

2009-03-19 @ 12:52:49
URL: http://cecber.blogspot.com
Postat av: Mariah i Frankfurt

Tänkte på det där med storleken (hello, vem vill göra reklam för mig på en decimeter av sin sida), men jag var så stolt över att ha lyckats få till en banner så jag var tvungen att visa... :-)



Nu när jag vet hur man gör så kan jag göra några små, om intresse skulle finnas. :-D

2009-03-19 @ 12:58:33
URL: http://missfrankfurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0